Medlemsbrev 21 februari 2021

Antal medlemmar: 17
För närvarostatistik: 10 av 17 = 59%

President: Berndt Pettersson

Närvarande:  Berndt Pettersson, Gunilla Dahlin, Sigbritt Ortman, Mats Hedström, Peter Sirland, Kjell Genitz, Bernt Nord, Vibert Nilsson, Agneta Stålhamre och Britta Stridh.

Gäster: inga

Vinnare i vinlotteriet:  Vibert Nilsson

Välkomnande: Berndt hälsade alla varmt välkomna till detta möte.

Klubbärenden: Berndt meddelade att följande medlemmar ska/har lämnat klubben: Lena Celion, Christine Edström, Bernt Nord, Hans af Petersens och Kirsten Åkerman.

Vi har sedan tidigare haft för få deltagare på våra möten och efter dessa avgångar är vi enbart 14 medlemmar kvar och av dessa 14 är det 4 som sällan eller aldrig kommer. Detta mötet var tänkt som det möte när vi skulle besluta om klubbens vara eller inte vara och vi diskuterade detta ingående.

Vi var eniga om att vi inte kan bjuda in duktiga föredragshållare om vi bara är 5-6 åhörare. Det känns som en förolämpning mot dem som ger av sin fritid för att besöka oss.

Samtidigt var vi eniga om att det känns väldigt tråkigt att behöva pausa klubben, alternativt avveckla den. Som ett sista försök att rädda kvar vår klubb enades vi om att fr o m nu träffas endast en gång per månad och då försöka ställa upp mangrant. Detta försök ska pågå till presidentskiftet.

Agneta Stålhamre har redan nu efterträtt Bernt Nord som kassör.

Det preliminära programmet blir då:

den 28 mars: Johan Melin och en medarbetare från Sjöräddningssällskapet i Fårösund berättar om sin verksamhet.

den 25 april: Kirsten Åkerman talar om sitt projekt "Mission Blue".

den 30 maj: Matilda Hoffstedt redogör för Cementas framtid.

den 27 juni: Presidentskifte

Anmälan gör vi som vanligt till Berndt Pettersson, tel /sms 070-319 16 92 senast kl 12.00 mötesdagen.

/Britta Stridh, sekreterare

Nyheter från Rotary International

Rotary International president-elect announces 2022-23 presidential theme to district governors-elect.

Learn practical tips to strengthen your resilience, and how to instill resilience in others

Lägg gärna till *@clubrunner.email i adressboken, så att vi inte hamnar i skräpposten.
ClubRunner Mobile